Adrenaline

“Válka zanechala svět v naprosté zkáze a rozdělila lidi na frakce. Frakce se rozhodly zastavit nekonečnou válku a vyřešit svůj spor v aréně. Vznikl tak nový virtuální krvavý sport. Vyzbrojte se a zničte své protivníky pomocí kopy zbraní v této deskové simulaci střílečky.”

Hra obsahuje: 2 oboustranné desky plánu místností, 1 oboustranná deska jiných herních variant, 5 desek hráče, 5 akčních destiček, žeton začínajícího hráče, 86 žetonů bodů (v hodnotách 1,2 a 5), 36 žetonů munice, 5 plastových figurek hráčů, 100 plastových žetonů zranění, 45 plastových kostiček munice (žlutá, modrá a červená), 8 plastových lebek, 21 karet zbraní, 24 akčních karet, 1 karta bota, manuál ke hře + manuál ke všem zbraním

Tato hra, která připomíná zážitky z hraní dooma nebo quaka, je střílečkou a strategií v jednom. Na jedné straně máte vehementní střílení po všech, sbírání killů a sbírání munice, na druhé straně máte systém unikátních zbraní, systém bodování podle účinnosti a spoustu plánování současného tahu.

Setup: Sestavte herní plán z oboustraných desek místností. Různé vaianty odpovídají počtu hráčů a herní variantě. Hrajete-li jinou variantu než standardní, přeložte levou horní stranu desky (tam kde jsou lebky) deskou s variantou, jenž chcete hrát. Do blízkosti plánu dejte žetony bodů a zamíchaný balíček akčních karet. Na plán v levém horním rohu umístěte lebky, kdy 5 lebek indikuje lehkou hru a 8 lebek indikuje těžkou hru. Zamíchejte karty zbraní a vyložte tři zbraně na každé místo respawnu (na plánu jsou místa pro karty). Zbytek balíčku umístěte poblíž. Na vyznačená místa plánu (všechny místnosti kromě respawnu) také náhodně umístěte žetony munice, lícem vzhůru, dávajíc zbývající do sloupečků vedle plánu, lícem dolů. Každý hráč nyní obdrží desku hráče, akční destičku, figurku a žetony zranění stejné barvy. Poblíž herního plánu nashromáždětě kostičky munice, z nichž si každý hráč vezme tři od každé barvy. Jednu od každé barvy si dá na pravou stranu desky hráče do “zásobníku” a zbylé dvě od každé barvy nechá poblíž desky hráče. Jakmile si všichni vzali kostičky munice, můžete zbylé kostičky vrátit do krabice. Náhodně určete začínajícího hráče a předejte mu žeton začínajícího hráče. Od tohoto hráče si všichni postupně líznou dvě akční karty. Postupně, znovu od začínajícího hráče, si jednu kartu nechají a jednu zahodí, umísťujíc svoji figurku na barvu respawnu, která souhlasí s barvou akční karty, kterou zahodili.

Každý hráč ovládá jednu figurku/hrdiny a snaží se střílet po ostatních. Pokud někdo obdrží dostatečný počet zásahů/zranění, padne v boji a rozdělí se body hráčům, kteří ho zasáhli. Poté se respawnuje a hra pokračuje dále a to do té doby, dokud nezmizí všechny lebky z herního plánu = počet padlých během hry. Střílíte (nebo mlátíte) unikátními zbraněmi (kde ani jedna není stejná) a pomáháte si akčními kartami.

Akční destička, která jde krásně přisunout k desce hráče, značí, jaké akce jste schopni během svého tahu udělat. Za tah musíte udělat přesně dvě akce, i dvakrát tu samou. Mezi akce patří střelba, větší pohyb (až dva pohyby) a pohyb s dozbrojením (jeden pohyb a sebrání munice). Postupem času, jak jste zraňováni, se vám zlepšují některé schopnosti, konkrétně pohyb s dozbrojováním a následně střelba s pohybem (toto je napsáno na desce hráče nad některými pozicemi dráhy zranění). Zbraně jsou zadarmo a částečně přednabité při jejich získání. Cena munice zbraní je znázorněna v levém horním rohu. První kostička je vždy přednabita při zisku zbraně. Ostatní kostičky je potřeba donabít, aby bylo možné zbraň použít. Po užití zbraně kartu položíte před sebe lícem nahoru jako vybitou. Nabité zbraně držíte v ruce a v tajnosti před ostatními. Každý hráč může mít naráz až tři zbraně. Může však jednu stávající vyměnit za jinou, bude-li na respawnu. Nabíjení zbraní se dělá až na konci tahu hráče, kdy se musí rozhodnout zda a které zbraně nabije. Na to potřebuje určitý počet kostiček příslušných barev. Munice smí mít každý hráč rovněž tři a to od každé barvy. Munice k dispozici se dává na desku hráče do zásobníku a použitá munice se dává vedle desky hráče. Nabití zbraně znamená přesun kostiček z desky hráče vedle ní, a následně vzití karty zbraně ze stolu zpět do ruky. Munici do zásobníku přesunete tak, že svoji figurkou na hracím plánu provedete akci dozbrojení (a pohyb s ní). Žetony munice zobrazují přesně počet a barvy kostiček, jenž lze převést, ve vyjímečných případech i zisk akční karty. Nelze získat více munice než tři od každé barvy do zásobníku. Pokud máte plno, nemůžete se dozbrojit.

V základu se dělí zbraně na zbraně na dálku a na blízko. Herně však záleží spíše na tom, je-li zbraň více módová, nebo aktivovatelná, nebo obojí. Více módové zbraně mají dvě sady účinků oddělené horizontální čarou. Při střelbě si musíte vybrat jeden z nich, jehož účinky aplikujete na soupeře. Aktivovatelné zbraně mají jednu sadu účinků a poté jeden nebo více bílých rámečků s bonusovým účinkem. Ten je možné získat zaplacením munice navíc (platí i pro některé módy). Sady účinků obsahují několik jednoduchých obrázků, které symbolizují určité skutečnosti. Panáček červené barvy jste vy. Panáček modré barvy je první cíl, panáček zelené barvy je druhý cíl. Panáček šedé barvy symbolizuje libovolného hráče a panáček černé barvy symbolizuje všechny hráče. Pokud je tam oko, znamená to povinost vidět cíl, je-li přeškrnuté, symbolizuje to naopak nutnost cíl nevidět. Zdi symbolizují zdi místností na plánu, ne však dveře. Kapky symbolizují zranění, téže plastové žetony vaší barvy a barev jiných hráčů. Terčíky symbolizující “značku“, která je ve hře symbolizována opět žetonem zranění. Více lze nalézt v manuálu zbraní. Stejně tak vysvětlení akčních karet.

Důležitým faktorem při střelbě je “vidění“, neboli podmínka vidět cíl. Herní plán se skládá z několika sektorů (rúzných barev), které se skládají z jedné nebo více místností. Sektory na sebe navazují dveřmi, které jsou pro tento systém důležité. Hráč vidí všechny hráče ve svém sektoru (i pokud je sektor např. tvaru L) a všechny hráče jiného sektoru, stojí-li u dveří do něj. Soupeř, který se nachází ve vedlejším sektoru, ale nenachází se u dveří se tak dostává do situace, kdy nevidí, ale je viděn.

Je-li hráč zasažen, obdrží od střelce určitý počet žetonů zranění. Přímé zranění umísťuje zleva doprava na svou desku hráče. Značky umisťuje do horního řádku. Pokud již měl nějaké značky od barvy střelce, přemístí tyto staré značky do přímého zranění. Má-li hráč zaplěnou poslední nebo předposlední pozici na své desce hráče, padl v boji. V tomhle případě se po dokončení tahu střelce nejprve stane několik věcí. Spočítejte, kolik mrtvý dostal od koho zranění. Hráč s nejvyšším počtem dostane nejvyšší možný počet bodů – symbolizovaný počtem ve spodní části desky hráče. Druhý dostane druhý nejvyšší atd. V případě rovnosti vítězí soupeř, jenž mrtvého zasáhl nejdříve. Žeton zranění soupeře, který zasadil smrtící ránu přesuňte na desku herního plánu a zaměňte jej za první z možných lebek. Pokud soupeř způsobil i overkill (nejen předposlední, ale i poslední místo na desce hráče) přesuňte tam i jeho druhý žeton zranění. Zároveň dejte tomuto soupeři jednu vaši značku, kterou si on umístí na svoji desku hráče. Lebkou, za kterou jste vyměnili žetony zranění, si překryjte nejvyšší bodové ohodnocení za vaše zabití (implicitně 8 bodů, následně po druhé smrti 6 bodů, atd.). Nakonec si mrtvý lízne jednu akční kartu (limit je dvě akční karty v ruce, při smrti si však lízne i třetí) a jednu z ruky zahodí, která se tím stane ukazatelem jeho respawnu, kam hned umístíte jeho figurku. Vítězné body za zabíjení jsou neveřejné.

Byla-li udělena poslední lebka, nastává buď konec hry nebo kill-frenzy (více v návodu). Každopádně, k bodům za zabíjení během hry udělte hráčům i dodatečné body za killshoty, podle žetonů zranění hráčů na místě, místo lebek a s pomocí bodovacího řádku přímo pod tím. Znovu v případě rovnosti vítězí hráč, který se dostal na desku nejdříve. Nyní si všichni spočítají body a hráč s nejvyšším počtem vítezí.

Read More