Dead Man’s Draw

5.00 průměr hlasování (hodnocení: 89%) - 1 hlasování

60 karet kořisti (a to od hodnoty 2 do hodnoty 7 a s deseti různými znaky), 17 karet speciálních schopností, 6 karet popisujících jiné verze hraní hry; 8 karet nápověd (4 pro postup hry a 4 pro popis kořistí); 3 karty pro speciální hru s pannou (1 karta schopnosti a 2 karty kořisti)

Hráči se stávají piráty, kteří sbírají kořist a snaží se si co nejvíce namastit kapsy. Jenže vody nejsou klidné a ostatní piráti nejsou zrovna příkladem dobrosrdečnosti.

Setup: Z karet kořistí vydělejte všechny karty s hodnotou dva, ty zamíchejte a položte někam lícem dolů. Tento balíček se nazývá “bust”. Zamíchejte karty zbylých kořistí na verzi hry, kterou jste si vybrali. Balíček položte lícem dolů doprostřed stolu. Pokud jste se rozhodli hrát s kartami schopností, zamíchejte i ty. Poté z balíčku schopností dejte buď každému jednu, nebo každému dvě a to buď náhodně nebo s výběrem. Náhodně určete začínajícího hráče.

Důležité: nejprve si určete jakou verzi hry hrajete, protože podle toho se do balíčků kořistí dávají karty se symbolem panny (viz. popis symbolů)

Hra se hraje systémem “pokoušej své štěstí”. Hráč, který je na řadě postupně odkrývá karty z balíčku. To dělá do té doby, dokud není spokojen s kořistí, kterou vidí, nebo dokud neotočí kořist se symbolem, který již v tomto kole otočil. V tomto případě jste “Bust” a všechna kořist propadá do balíčku “Bust”. Pokud se tak nestalo, hráč má vždy možnost se sám rozhodnout otočí-li další kartu kořisti nebo řekne dost a vezme si otočenou kořist k sobě. Kořist si před sebou každý třídí sám a to stylem, že kořist se stejnými symboli dává na sebe vzestupně.

Každý z deseti symbolů kořisti má nějaký efekt, který se musí provést pokud možno ihned po jejich otočení. Kotva chrání všechny karty před ní před Bustem. Tedy pokud jste Bust, necháte si jako kořist všechny karty, které byly před kotvou. Zbylé odhodíte do Bust balíčku. Hákem musíte zahrát vrchní kartu jedné vaší kořisti a následně splnit její efekt. Pokud jste nuceni zahrát kartu, která způsobí, že jste bust, odkládate na bust balíček i tuto kartu. Pokud nemáte žádnou kořist, schopnost háku je anulována. Kanónem přemístíte jednu vrchní kartu kořisti jiného hráče do bust balíčku. Pokud žádný protihráč nemá kořist, schopnost kanónu je anulována. Klíč a Truhla sami o sobě nic nedělají. Pokud však berete kořist a mezi nimi máte tyto dva symboly, berete si navíc stejný počet (karet) kořisti i z bust balíčku jako bonusovou kořist (např. pokud jsem se rozhodl, že beru 7 karet kořisti a mezi nimi je klíč a truhla, beru si dalších 7 karet z bust balíčku). Karty z bust balíčku se tahají náhodně, po zamýchání. Pokud v balíčku bust karet není dostatek karet, berete jen tolik, kolik můžete. Pokud je bust balíček prázdný, schopnost klíče a truhly je anulována. Mapa slouží k prohledávání bust balíčku. Po jejím zahrání vezměte bust balíček a zamýchejte ho. Náhodně z něj vytáhnětě tři karty. Jednu z nich zahrajte (i kdyby to znamenalo, že jste bust) a zbylé vraťte do bust balíčku. Pokud je v bust balíčku méně než tři karty, vemte kolik můžete. Pokud v bust balíčku není žádná karta, je schopnost mapy anulována. Věštba (věštecká koule) vám dovoluje nahlédnout do budoucnosti. Jakmile zahrajete tuto kartu, otočte vrchní kartu balíčku kořistí a nechejte ji na něm. Nyní se hráč rozhodne, zda otočenou kartu zahraje, nebo ji tam nechá a bere si dosavadní kořist. Šavle vám dovoluje zahrát vrchní kartu kořisti jiného hráče. Musí to však být karta kořisti, jenž ještě nemáte ve své kořisti (i kdyby to znamenalo, že jste bust). Jedná se v podstatě o krádež, pokud se vám podaří si kořist ponechat. Kraken je obávaným protivníkem všech pirátů. Kraken vás nutí zahrát alespoň dvě další karty, aby jste mohli brát kořist. Pokud následující otočená karta je mapa, šavle, hák nebo panna, jejich schopnost zahraje další kartu a tím se splní podmínka krakena. Dokud nezahrajete další dvě karty, poté co je kraken zahrán, nesmíte si brát kořist. Panna je zvláštní symbol. Ve standartní hře má místo hodnot 2-7 hodnoty 4-9 a žádnou schopnost. Hra obsahuje i panny s hodnotou 2 a 3. Ty použijete tehdy, pokud chcete hrát verzi hry, kdy má panna schopnost. V tomto případě vyměníte karty s hodnotou 8 a 9 za hodnoty 2 a 3. Navíc v tomto případě je schopností panny, že opakuje schopnost jiné již zahrané kořisti. Kořist, jejíž účinek, ze zahraných karet kořistí, jste se rozhodli zopakovat, přesunete za pannu a provedete její efekt.

Pokud hrajete s kartami schopností (traits), platí pro vás po celou dobu hry. Ty buď přepisují jak se určitý symbol chová ve vašem případě nebo, jak se symbol chová pro ostatní protihráče.

Hra končí v moment, kdy se otočila poslední karta z balíčku kořistí. Hráč jenž to udělal, si kořist bere k sobě, není-li bust, a začíná vyhodnocování. Ve standartní verzi hry se skóre počítá tak, že sečtete pouze nejvyšší hodnoty všech vašich různých symbolů mezi vaší kořistí. Například z kořisti 2,3,4, kotva – 2,3,5,6 hák – 2,7 kanón máte dohromady 4+6+7=17 bodů.

Poznámka: Standartně je hra dělaná pro hru dvou hráčů. Dá se hrát i ve více hráčích, jen přicházíte o více napětí z hry a dostáváte více frustrace, pokud jste někdy bust.

Read More