Star Trek: Five-Year Mission

“Převezměte kontrolu nad lodí USS Enterprise, házejte kostkami a přežijte nebezpečné události na své misi! Ujměte se role jedné ze známých postav ze dvou možných generací Star Treku, využijte jejich schopnosti a zabraňte zničení lodi Enterprise.”

Hra obsahuje: 112 karet (Alerts), 35 kostek, 7 oboustraných desek hrdinů, 1 oboustranná deska lodi, 1 červený marker, 1 přesýpací hodiny

Hráči tvoří jeden tým, který se snaží splnit určitý počet úkolů s vítěznými body podle určitých stupňů obtížnosti. Hazejí kostkami, které poté skládají na karty, které jim to dovolují.

Setup: Podle počtu hráčů vemte stejný počet desek s hrdiny, seřazených od jedničky po konečný počet hráčů. Každý hráč obdrží jednoho hrdinu (náhodně nebo dle jeho výběru). Pokud se snažíte hrát imersivně, můžete limitovat oboustrannost desek podle seriálové kompetence (Star Trek The Original Series nebo Star Trek The Next Generation). Do prostřed stolu umístěte desku lodi stranou, kterou chcete. Na první políčko poškození lodi umístěte ukazatel poškození. Na desku lodi také umístěte všechny kostky. Začíná se kartou “To Baldly Go“, která se položí pod desku lodi. Nad ní se položí balíček karet s modrým pozadím. Vedle tohoto balíčku položí balíček žlutých a vedle ještě červených karet.

Hra hráče se skládá z následujících akcí:

1) Tažení nové karty: barva se určí podle hráčova výběru

2) Doplnění kostek: dohromady můžete mít 5 kostek (pokud schopnost postavy neříká něco jiného nebo nejste zraněni)

3) Hození kostek

4) Umístění kostek: Podle barevných a číselných ukazatelů na kartách

5) Vyřešení splněných karet a ukončení tahu

V každém sloupci barevných karet smí být odhaleny maximálně 3 karty. Každá další způsobuje nesplnění nejstaršího úkolu dané barvy. Nesplnění 5 úkolů nebo zničení lodi má za následek prohru ve standardní hře. Obtížnost si lze navolit před začátkem hry dle libosti.

Hrdinové mají určité schopnosti a některé karty po získání dovolují taktéž použít nějakou speciální schopnost. Kromě těchto karet je možné narazit také na karty “urgent” označené přesýpacími hodinami, které se musí splnit, dokud neuběhne čas nebo dokud se nevytáhne další karta “urgent”, nebo karty “Prime Directive” označené symbolem vesmíru, které se musí splnit jako první před ostatními, jinak se považují za nesplněné.

Podmínkou prohry může být také zničení lodi Enterprise, která má pět životů, pokud karta říká, že bude poškozena. Poškození se dají během hry opravovat červenými kostkami.

Read More

Napsat komentář