Tichu

2.50 průměr hlasování (hodnocení: 60%) - 2 hlasování

56 karet – z toho 52 obyčejných karet asijského střihu a 4 speciální karty

Hraje se ve čtyřech hráčích. Spoluhráči sedí naproti sobě. Cílem je dosáhnout určitého počtu bodů (1/500/1000) ve svém týmu.

Asijský střih zobrazuje na kartách tyto znaky: hvězda, pagoda, jadeit a šavle; Speciálními kartami jsou drak, fénix, pes a mahjong;

Setup: Zamíchejte karty a rozdejde všem osm karet, které si hned mohou prohlédnout. Poté rozdejte bokem od těchto karet každému zbylých 6 karet.

Hra má 3 fáze: 1) Fáze přípravy 2) Fáze hry 3) Vyhodnocení

Po rozdání prvních 8 karet se hráči rozhodují, jestli nezahlásí Grand Tichu, což znamená, že tvrdí, že skončí bez karet první. Více hráčů smí hlásit Grand Tichu, však jen jeden ho může nakonec splnit. Po krátké pauze či po domluvě si všichni vezmou svých zbylých 6 karet. Nyní si každý hráč nachystá jednu kartu pro každého hráče, kterou mu pošle – tedy jednu pro soupeře vlevo, jednu pro spoluhráče naproti a jednu pro soupeře vpravo. Až mají všichni nachystáno, tak se karty zaráz pošlou daným adresátům. Od této chvíle nastává samotná hra.

Před tím než hráč zahraje první kartu či kombinaci karet, smí zahlásit Tichu. Jedná se o menší verzi Grand Tichu, neboť se rozmýšlí ze všech svých karet a někdy i z už viděných karet soupeře. Každopádně, hráč který vlastní kartu Mahjong je prvním vynášejícím hráčem. Mahjong má kromě této schopnosti ještě další. Počítá se jako číslo jedna a lze zároveň s jeho vynesením vyslovit “přání“, což znamená, že karta, kterou určí, musí být zahraná prvním možným hráčem v první možné hratelné kombinaci pro daného hráče.

Pes je zvláštní karta, jejíchž jedinou schopností je předání vynášení spoluhráči. Pokud spoluhráč už dohrál, vynáší nejbližší hráč po jeho pravici (a nebo onen vynášející hráč, jestliže chybí i ten po pravici). Smí se vynést pouze ve vlastním tahu a nemá žádnou hodnotu.

Fénix je “wild” karta. Dá se použít jako žolík místo jakékoliv normální karty do kombinací. Sám o sobě má hodnotu o 0,5 větší než předchozí zahraná karta. Pokud je zahrán sám jako první karta, pak má hodnotu 0,5.

Drak je nejsilnější karta ve hře, ale dá se hrát pouze v kombinaci single karta. Přebíjí všechny karty předtím, včetně fénixe, ale vyhraný štych se musí předat jednomu ze soupeřů (vybírá hráč, který ho zahrál).

Hratelné kombinace jsou podobné pokru. Smí se hrát: Single karta, Dvojice, Schody (dvě a více dvojic za sebou jdoucích např 22 33 44), trojice, full house, špinavá postupka (alespoň z pěti karet); Každá kombinace smí být přebyta pouze stejnou kombinací vyššího řádu. U schodů se musí jednat o stejný počet dvojic, ale vyšších. U full housu záleží pouze na trojici. U špinavé postupky se musí zachovat počet karet, který pro ni byl použit. Speciálními dvěma kombinacemi jsou čistá postupka (alespoň z pěti karet) a čtveřice. Tyto kombinace jsou známé jako “bomby“. Bomby lze hrát i mimo svůj tah (zahlásíte bombu, kdy se sami rozhodnete). Bomby přebíjí vše na stole, a sami o sobě mohou být přebyty jen bombou vyššího řádu (čistá postupka je větší než čtveřice).

Každopádně, poté co se tři hráči zbaví všech svých karet, dochází k vyhodnocování. Pokud tedy spoluhráči neskončili za sebou na prvním a druhém místě. V tomhle případě se nic nepočítá a vítězný tým má 200 bodů + jakákoliv zahlášená tichu.

Hodnocení je následující: Král 10 bodů Desítka 10 bodů Pětka 5 bodů Drak 25 bodů Fénix -25 bodů Splněné Tichu 100 bodů Nesplněné Tichu -100 bodů Splněné Grand Tichu 200 bodů Nesplněné Grand Tichu -200 bodů

Read More

Napsat komentář