Omerta

Je období prohibice a policie se zaměřuje na mafiánský byznys s alkoholem. Je potřeba se ho co nejdříve zbavit. Uděláte-li to jako první, můžete poštvat policii na ostatní rodiny.

Hra obsahuje: 40 karet alkoholu hdonoty od jedné do deseti, 20 karet postav, 5 karet známých mafiánů

Setup: Každému hráči náhodně dejte kartu jednoho známého mafiána. Hráč, který obdržel Al Capona bude začínajícím hráčem. Nehledě na počet hráčů, Al Capone musí být přítomen. Příští kola začíná hráč s nejvyšším skóre. Karty lihovin a postav zamíchejte do sebe a utvořte dobírací balíček uprostřed stolu. Lícem dolů rozdejte před každého hráče čtyři karty vedle sebe. Následně rozdejte opět lícem dolů čtyři karty pod dobírací balíček. Tyto karty jsou v “sejfu” a můžete s nimi operovat pouze kartou “Safecracker“. Jakmile je vše připraveno, Al Capone vydá rozkaz (např. “můžeme”) a všichni hráči se tajně podívají na dvě ze svých karet. Ty si snaží zapamatovat a poté je vrátí na jejich místo.

Ve svém tahu začínáte dobráním karty, buď z dobíracího balíčku, nebo vrchní kartu z odhazovacího balíčku. Poté, co se na ni podíváte, máte na výběr ze dvou možností. 1) Můžete vyměnit tuto kartu s jinou kartou, která je před vámi (stále lícem dolů). Vyměněnou kartu odhazujete lícem nahoru na společný odkládací balíček. 2) Můžete ji rovnou odložit na odkládací balíček. Toto lze však udělat pouze tehdy, dobrali-li jste si kartu z dobíracího balíčku.

Karty lihovin mají hodnotu 1 až 10. Když se odhodí/odloží karta lihovin, všichni hráči (i vy) mají možnost odhodit kartu lihovin se stejnou hodnotou. Avšak pozor, takhle odhodit smí pouze nejrychlejší hráč. Pokud někdo odhodí jako druhý, třetí, apod. tak si kartu bere zpátky před sebe. Pokud někdo odhodí jinou kartu, něž kartu lihoviny s tímto konkrétním číslem, bere so svoji kartu zpátky a dobírá si další kartu z dobíracího balíčku před sebe (!nedívá se na ni!). Když někdo odhodí kartu postavy, tak se vykoná její schopnost, má-li nějakou. Postavy mají rovněž hodnotu a to většinou velmi velkou, takže se jich většinou chcete zbavit.

Na začátku vašeho tahu, pokud si myslíte, že počet lihovin (resp. hodnoty karet lihovin i postav) před vámi je roven nebo nižší než 7, můžete vyhlásit omertu. Dané kolo tím okamžitě končí. Všichni hráči otočí všechny karty, které měli před sebou a počítá se skóre. Skóre se počítá následovně podle toho, jak kolo dopadlo:

  1. Pokud hráč, který vyhlásil omertu, má hodnotu karet menší nebo rovno sedmi a má nejmenší skóre mezi ostatními hráči, vyhrává a zapíše si nula bodů.
  2. Pokud ne, vyhrává a dostane nula bodů hráč s nejmenším skóre. Hráč, který vyvolal omertu, prohrává a dostane postih 20 bodů.
  3. Všichni hráči, kteří prohráli si spočítají hodnotu na jejich kartách, která se poté rovná jejich skóre.
  4. Pokud je nerozhodné skóre mezi hráčem, který vyhlásil omertu a jiným hráčem, dostane nula bodů hráč, který vyhlásil omertu a druhý hráč si spočítá skóre jako obyčejně.

Hraje se tolik kol, kolik je hráčů. Na konci partie vyhrává ten hráč, jenž měl nejmenší skóre.

Popisy postav:

Gangster: Vyměňte jednu kartu s kartou jiného hráče. Můžete vyměnit jednu svoji za kartu jiného, nebo prohodit karty jiným hráčům. Na karty se nesmíte dívat!

Lady: Vyberte si jednoho protihráče a zamíchejte mu karty, které má před sebou. Na karty se nikdo nedívá!

Mole: Podívejte se na jednu svoji kartu a poté ji vraťte zpátky lícem dolů.

Snitch: Rozdejte dvě karty z dobíracího balíčku. Můžete dát obě karty jednomu hráči nebo po jedné kartě dvoum hráčům.

Driver: Můžete odhodit až dvě karty lihovin, co máte před sebou. Pokud se spletete a odhodíte kartu postavy, musíte si ji vzít zpátky a k tomu si dobrat jedna extra kartu z dobíracího balíčku (na kterou se nedíváte!)

Safecracker: Podívejte se na čtyři karty v “sejfu“. Jednu z nich vyměňte za jednu kartu před vámi (na kterou se nedíváte!). Poté “sejf” zamíchejte.

Killer: Pokud jste cílem karet Snitch, Lady, Gangster, Mamma nebo Police Patrol, můžete zahodit tuto kartu a tím se zruší efekt této karty.

Witness: Nemá schopnost, jen stojí 10 bodů.

Alibi: Nemá schopnost, avšak jako jediná karta má 0 bodů.

Mamma: Tuto kartu dejte jinému hráči, tento hráč jedno kolo nehraje. Tento hráč nemůže vyhlásit omertu, dobírat karty, odkládat karty, a ostatní hráči mu nesmí míchat karty před ním, ani přidávat karty před něj.

Police Patrol: Tuto kartu dejte na jednu z karet libovolného protihráče. Tato karta je na dvě kola blokována. Nesmůže být vyměněna, nemůže se na ni podívat a ani ji odložit. Pokud je cílem hráč s pouze jednou poslední kartou, jeho jedinou akcí po dvě kola je dobrání karty z dobíracího balíčku a jejího okamžitého odhození.

Poznámka: Pokud někdo vyhlásí omertu, zatímco jiný hráč má před sebou kartu Mamma nebo Police Patrol, hodnotu těchto karet nepřidává ke svému skóre.

Read More