Castle Panic

3.00 průměr hlasování (hodnocení: 66%) - 2 hlasování

1 herní plán, 49 hracích karet, 49 žetonů monster, 6 zdí s plastovými stojánky, 6 věží s plastovými stojánky, žeton Taru, 2 žetony opevnění, 1 šestihranná kostka, 6 karet nápovědy

Hráči hrají spolu v týmu. Různě útočí na monstra, vyměňují si karty a staví obranu hradu. Cílem hry je porazit všech 49 monster, než zničí hrad.

Setup: Doprostřed stolu položte herní plán. Do vnitřního kruhu nazvaného “Castle” (Hrad) umístěte 6 zdí a za ně 6 věží. Z žetonů monster vytáhněte 3 Gobliny, 2 Orky a 1 Trola. Hodem kostkou určete, nebo náhodně umístěte každé monstrum do jedné ze šesti částí okruhu nazvaného “Archer” (Lučištník). Zamíchejte hrací karty a podle počtu hráčů je rozdejte (počet hráčů/počet karet 2/6 3/5 4/5 5/5 6/4). Zbytek žetonů monster otočte obrázky dolů a nechejte někde poblíž stolu. Stejně tak někde položte žetony opevnění a žeton taru.

Hra se hraje plně kooperativně, takže karty hráčů mohou ležet na stole, aby na ně všichni viděli a mohli taktizovat. Začínajícího hráče vyberte náhodně a ve hře pokračujte po směru hodinových ručiček.

Každé kolo hráče se skládá ze 6 fází, které následují striktní pevné pořadí. 1. fází je Dobírání karet. Karty se dobírají vždy a pouze do plného počtu, což je základní počet karet v ruce. V prvním kole mají všichni plný počet karet, takže se nedobírá. 2. fází je Odložení karty. Na začátku svého tahu, může hráč odložit jednu kartu (pouze jednu) a dobrat si za ni jinou z balíčku. Tato fáze není pro hráče povinná. 3. fází je Výměna karet. Hráč, jenž je na řadě, může vyměnit jednu kartu (vyjímkou je hra v šesti hráčích, kde je možné vyměnit karty dvě) za kartu jiného hráče. Oba hráči se rozhodnou, které karty chcou vyměnit a nikdo nemůže být donucen výměnu provést. Tato fáze není pro hráče povinná. Není možné měnit s hráčem, který žádnou kartu nemá. 4. fází je Hraní karet. V této fázi smí hráč zahrát kolik karet chce, pokud splňuje podmínky pro jejich zahrání. 5. fází je Pohyb monster. Všechny monstra na herním plánu se posunou o jedno pole směrem k vnitřnímu kruhu Castle (hradu). Pokud je nějaké monstrum již ve vnitřním kruhu hradu, posune se o jedno pole po směru hodinových ručiček (zůstávajíc uvnitř). Pokud se má monstrum pohnout, ale před ním stojí zeď, odstraňte zeď a monstru odečtěte jeden život. 6. fází je Táhnutí monster. Postupně vytáhněte 2 nové žetony monster. Pokud na žetonu je přímo monstrum, hoďte kostkou a položte ho do příslušné části do okruhu Forest (les), největším číslem životů směřujícím k hradu. Není žádný limit počtu monster na jedné části výseče. Vytažený žeton může být také Bossem. Toho pokládáte stejně jako jiné monstrum s tím rozdílem, že po položení na herní plán se zároveň aktivuje jeho speciální schopnost. Dalším druhem vytaženého žetonu může být akce. Ty se zahrají v tento okamžik a poté jsou odloženy. Hra končí pokud je zničena poslední věž (prohra), nebo již není možné táhnout další žeton monster a monstra na herním plánu byla poražena (vítězství).

Karty jednotek obsahují několik důležitých informací. Barvu, v které je lze zahrát (jednu z barev nebo kdekoliv) a okruh, ve kterém je lze hrát (archer/knight/swordman). Pokud kartá říká “hit“, myslí tím ubrat 1 život monstru. Pokud říká “slay“, myslí tím oakmžité zabití. Žeton taru se umisťuje pouze na monstrum, na které byla zahrána tato karta. Pro postavení zničené zdi, je nutné mít jak “Mortar“, tak i “Brick“. Jediné karty, které mohou ovlivnit monstra ve vnitřním kruhu, jsou “barbarian”, “Tar” a “Drive Him Back!”. Opevnění se přidává ke zdi a odkládá se, pokud monstrum narazí do zdi. Příslušnou zeď, na kterou se opevnění hraje, vybírá daný hráč. Pokud dvě monstra zároveň narazí do zdi, jen jedno z nich si ubere jeden život (rozhodnou hráči) a zůstávají na svých místech (pokud nebyl zabit).

Hra obsahuje také variantu hry pro Overlorda, kdy se jeden z hráčů stane tím, který vysílá monstra na hrad. Zároveň je v pravidlech uvedeno několik možných vylepšení hry, od zjednodušujících po ztěžující.

Read More

Napsat komentář