Cutthroat Kingdoms

“Trůn království Aurum je neobsazen. Šest velkých rodů soupeří o vládu nad zemí v neustálém sporu o titul, území a rodové právo. Lordi, zapletení do konfliktu, upírají oči na korunu, zatímco bojují s velkou pohromou, která se nyní obrátila proti lidem a pustoší království, o které bojují.”

Hra obsahuje: 204 herních karet (47 námezdníků, 38 vojáků, 36 žoldáků, 36 hostiny, 25 událostí, 10 území, 6 královských dědiců, 6 lordů), 96 mincí (60 měďáků a 36 stříbrňáků), 36 drahokamů (6 od každého druhu – rubín, safír, smaragd, ametyst, diamant a topaz), 6 žetonů rodů, 50 označovacích kostiček (10 žlutých, 8 černých, 8 zelených, 8 červených, 8 modrých a 8 fialových), jeden pytlík, jeden látěný hrací plán

Hra spočívá v taktizování a přemlouvání, zatímco se všichni sami (nebo později společně) snaží získat kontrolu nad územím hracího světa. Bojují mezi sebou pomocí vojáků, žoldáků a námezdníků, čerpají bohatství z dobytých území, spřádají tajné plány a krátkodobé aliance, zatímco zemi postihuje mor a intriky jiných rodů. Nakonec se všechny rody setkají u jednoho stolu, aby zakopali válečnou sekeru při večeři, jenže…. každý chce vládnout sám.

Nejdůležitější pravidla! Popis karet je nad popidkem v návodu. Poté, co hráč oznámí nějakou akci, mělo by nastat krátké okno, kde ostatní hráči mohou zkoušet aktivního hráče přemlouvat. Důležitou součástí tohoto konceptu je smlouvání. Domluva nesmí být tajná, hráči nesmí smlouvat proti pravidlům, nesmí měnit královské dědice, vojáky, území, lordy a smí se měnit pouze herními materiály. Jakmile je domluvena nějaká dohoda, hráči si potřesou rukou a od té doby je dohoda platná a musí být dodržena. Jakákoliv dohoda ústní bez potřesení rukou, může být porušena.

Setup: Doprostředu dejte látkový herní plán. Každý hráč si zvolí jeden z rodů a v jeho barvě obdrží: karta královského dědice, kartu bastarda, označovací kostičky a vojáky jeho rodu. Do označených polí na kartě lorda umístí označovací kostičky. Vojáci tvoří startovní ruku hráčů. Vemte všechny karty “events” (událostí) a podle počtu hráčů oddělejte potřebné karty. Poté vydělejte karty “Royal Wedding”, “Feast” a “Welcome to Aurum”. Zbytek karet zamíchejte. “Feast” dejte dospod balíčku, “Royal Wedding” dejte přibližně doprostřed a “Welcome to Aurum” dejte navrch balíčku. Drahokamy dejte do pytlíku a nechte někde poblíž plánu společně s penězi. Vemte karty “bastardů” všech hráčů a zamíchejte je s balíčkem “hirelings” (námezdníci). Zamíchejte balíček “mercenaries” (žoldáků). Všechny tři balíčky (events, hirelings, mercenaries) dejte na hrací plán. Poté vemte všechny karty území. Zamíchejte je a náhodně vytáhněte dvě plus počet hráčů. Rovnoměrně je rozložte na vyznačená místa plánu. Zbytek vraťte do krabice. Zamíchejte balíček “feast” (hostiny) a dejte je někde poblíž plánu. Nyní hráči hlasují, kdo bude začínajícím hráčem (již nyní je možné uzavírat dohody). Každy hráč po směru hodinových ručiček, začínajíc zvoleným startovním hráčem, si vyberou jedno území, na které položí jednu svoji označovací kostičku, 1 až 4 vojáky (otočeny viditelně) a obdrží peníze v ceně území.

Karty mají různá označení pro jejich pochopení. Karty území mají v levém horním rohu počet peněz a v pravém horním rohu počet drahokamů, které hráčí obdrží při produkci, plus dole popis schopnosti. Území mají také “plague” (morovou) stranu, která se otáčí, když nastane mor. Karty “event” (událostí) se hrají hned po otočení. Karty “hireling” mají v levém horním rodu erb s jednou nebo třemi korunami. Jedna koruna říká, že lze kartu hrát jen ve svém tahu a tři koruny znamenají, že lze hrát kartu i mimo svůj tah. Karty mají rovněž zvláštní schopnosti a na zadní straně je zobrazena mince – cena karty. Karty “mercenary” mají barevný okraj a na zdaní straně rovněž cenu. Karty “soldier“, jenž mají hráči v ruce, mají barevné okraje a erb rodu na straně druhé. Karty “feast” mají v levém horním rohu erb s číslem, který udává počet vítězných bodů.

Ve svém tahu musí hráč postupně splnit tři fáze. První fází je fáze produkce. Za každou svou kartu území hráč obdrží buď peníze na ní zobrazené, nebo drahokamy na ní zobrazené. Hráč, který nemá žádné území, obdrží 3 měďáky. Není nutné hráčům ukazovat kolik peněz a jaké drahokami máte. Druhou fází je akční fáze. Hráč může provést následující akce, v jakémkoliv pořadí. Jakmile však jednou začnete, musíte ji zcela dokončit, než se pustíte do další. Akcemi jsou najímání až tří karet z trhu (hirelings, mercenaries) – limit karet v ruce není, zabírání prázdných území, zaútočení na obsazená území a oživení mrtvých (jednou za tah může hráč zaplatit 2 měďáky a vzít si do ruky všechny jeho mrtvé “soldier” vojáky). Třetí fází je fáze událostí. Hráč vezme vrchní kartu “Event” balíčku a vyhodnotí ji.

Útočit je možné jen na území, která jsou v sousedství (prázdná místa na plánu se nepočítají). V případě, že chcete zaútočit na území, jenž není v sousedství, musíte s hráči, jemž patří území přes která chcete “projít“, smlouvat. Pokud se dohoda neuskuteční, nemůžete dané území napadnout. Hráč, který nemá žádné území, může napadnout kterékoliv území. Útok (a obrana) probíhají následovně. Útočník odhodí vojenskou kartu (soldier/mercenary), která souhlasí s barvou/typem vrchní karty obrany. Obránce může odhodit kartu, která barevně souhlasí s útočníkovou kartou. Pokud to udělá, útočníkova a obráncova karta se obě odloží a útočník může (anebo nemusí – vzdá se souboje) znovu útočit na vrchní kartu obrany území. V každém případě, vytáhl- li útočník odpovídající kartu k vrchní kartě obrany a obránce proti ní nevytáhl žádnou svou, vrchní karta obrany je poražena a útok pokračuje stejným způsobem tak dlouho, dokud nejsou všechny karty na území poraženy, nebo útočník vzdá dobývání tohoto území. V obraně, jsou karty “soldier” viditelné barevně (lze tedy na ně zaútočit svým stejně barevným “soldier” vojákem nebo stejně barevným “mercenary” žoldákem), a karty “mercenary” jsou dány zadní stranou (lze ji teda porazit jakoukoliv kartou “soldier” nebo “mercenary”). Jakmile jsou všichni obránci území poraženi, označující kostička obránce je mu vrácena a nahrazen kostičkou vítěze. Vítěz poté smí na obranu území položit 1-4 svých vojenských karet. I kdyby jste dobyli více než jedno území za svůj tah, smíte si nakonec vzít produkci z jednoho dobytého území.

Konec hry započne v moment, kdy se otočí a vyřeší poslední karta “event” události. Poté všichni hráči sečtou své vítězné body a určí se tak vítěz. Bodování je následující: 1 bod za každý měďák, 5 bodů za každý stříbrňák, všechny vítězné body na “feast” kartách, 25 bodů za každý celý set drahokamů (6 barev), + speciální body za kombinace drahokamů (více v pravidlech). Hráči však mohli během hry vstoupit do manželského svazku. Pokud hráči takto udělali, hráli hru spolu a sčítají si body dohromady jako tým. Aby se tato skutečnost vyrovnala, hráčům, kteří zůstali sami a stále vlastní (žijícího) následníka trůnu (“heir“) si zdvojnásobý počet bodů za peníze. Navíc pozor, hráči, kteří vlastní svého bastarda, mají za něj také body (ale jen za svého).

V pravidlech se detilně popisují další techniky a nuance hry, jako např. vydírání, královská svatba, smrt dědice, Lazarusova pomoc, hostina před koncem hry, ochutnávači a jedy, a další skutečnosti, které mohou nastat.

Read More

Napsat komentář